مفهوم تارگتینگ در بازاریابی
مفهوم تارگتینگ در بازاریابی در این مقاله بررسی شده است. در مقالات قبلی در مورد مفهوم STP در استراتژی بازاریابی و همچنین اولین بخش از این اصطلاح یعنی بخش بندی بازار توضیحاتی ارائه شد.
در این مقاله قصد داریم بخش دوم یعنی تارگتینگ یا هدف گذاری بازار رو مورد بررسی قرار بدیم.
موضوعاتی که در این مقاله ارائه مورد بررسی قرار خواهند گرفت:
- هدف گذاری چیست؟
- اهمیت هدف گذاری
- چطور هدف گذاری درستی داشته باشیم؟
هدف گذاری چیست؟
هدف گذاری به معنی تعیین بازار هدف شماست. اگر در بازاریابی می خواهید پیامتان را همه بشنوند ، مطمئن باشید صدای شما را کسی نخواهد شنید. پس هدف گذاری به شما کمک می کند تا بتوانید پیغامتان را به گوش مخاطب یا همان مشتری کالا و خدمات خود برسانید.
به جای تلاش برای بدست آوردن کل بازار ، با استفاده از هدف گذاری انرژی خود را برروی قشر خاصی متمرکز می کنید.
با تمرکز روی یک بخش شبیه به یک ذره بین عمل کنید، انرژی را متمرکز کنید تا نتیجه و توان بیشتری داشته باشید.
اهمیت هدف گذاری بازاریابی
درک درست از مفهوم تارگتینگ در بازاریابی و تعیین هدف از ارکان اصلی استراتژی بازاریابی محسوب می شود و با استفاده از آن شیوه تبلیغات، ارتباط با مشتریان، نیاز سنجی و…رشد و هدفمند خواهد شد. از طرفی هم بر اساس قانون 80-20 شما می توانید 20 درصد مشتریان را پیدا و با تمرکز بیشتری به آنها کالا ارائه دهید.
با استفاده از هدف گذاری موارد زیر نیز رخ خواهند داد:
مخاطب شما مشخص و واضح خواهد بود، که این امر موجب شناسایی نیاز های آنها و در نتیجه ارائه کالا های بهتر و ارزشمند تر برای مشتریانتان می شود.
شما در نزد مخاطبین و مشتریان یک برند متفاوت از سایرین خواهید بود.
با شناخت کاملتری از مخاطبین می توانید محصولات با کیفیت تر برای آنها تولید کنید.
هدف گذاری درست؟
برای ایجاد یک هدفگذاری درست نیاز به شناخت کلی از مخاطبین داریم.
برای این کار می توان از روش های مختلف تحقیق و جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم.
پس از این جمع آوری اطلاعات یک شخصیت ایده آل از مخاطب ایجاد کنید، این شخصیت باید از همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد. نقش ها و حرفه این شخصیت و کاراکتر در زندگی چیست؟ چه ارزش ها و اهدافی را در زندگی دنبال می کند؟ چالش های پیش روی او چیست؟ منابعی که در اختیار دارد کدامند؟ از چه روش تصمیم گیری برای خرید استفاده می کند؟ و. …
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.