جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09354559999
  • info@arminjahangiri.ir
0
وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش > مقالات > آموزش > پرسونا مخاطب در بازارگری چیست؟

پرسونا مخاطب در بازارگری چیست؟

6 بهمن 1398
ارسال شده توسط arminjahangiri
آموزش, بازارگری, فروش

پرسونا مخاطب در بازارگری چیست؟

پرسونا اصطلاحی است که در حوزه های مختلف کسب و کار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بازارگری و بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی محتوا ،ارتباط با مشتری و…همه و همه به نحوی با پرسونا درگیر هستند.

اما تعریف پرسونا چیست و چرا باید از پرسونا استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بخوایم تعریف پرسونا را بررسی کنیم، می بایست این واقعیت را بپذیریم که دیدگاه ما و درک ما با درک و نگرش مخاطین و مشتریان ما تا حدودی متفاوت است، پس برای اینکه درک و نگرش مخاطبین را بهتر بشناسیم به سراغ پرسونا خواهیم رفت.
مالکان کسب و کار و بازاریابان تمایل دارند محتوای خود را بر اساس شیوه‌ی تفکر خودشان تولید کنند. مراقب باشید که شما در این دام نیافتید.

پس می خواهیم در مورد مخاطب و مشتری تصوری شفاف و ملموس ایجاد کنیم، برای او کار کنیم ، نیاز او را برطرف کنیم و داشته های خود را به او عرضه کنیم.

پرسونا تصور شفاف و واضح از یک مشتری یا مخاطب ایده آل است که در مورد اکثر مشتریان و مخاطبین ما صادق است. پرسونا شامل ویژگی‌ها، ترجیحات، داشته‌ها، خواسته‌ها ، چالش ها و … مخاطب و مشتری تصور شده ما است.

فایده پرسونا

می دانید در چیلر های جذبی از آمونیاک استفاده می شود؟

با خواندن سوال بالا چه ذهنیتی در شما شکل گرفت؟ آیا به نظر شما هم به موضوع این مقاله بی ربط بود؟
قطعا بله!!
این یعنی یک پیغام اشتباه به یک شخص اشتباه در یک جای اشتباه داده شده است، در مقاله مربوط به بازارگری و بازاریابی جایی برای بحث مکانیک و تاسیسات ساختمانی نیست.
اگر من به عنوان یک صاحب کسب و کار ، مخاطب خود را تصور نکنم و پرسونای او را ندانم، اطلاعات اشتباه، محصول اشتباه، پیغام و تبلیغ اشتباه ارائه خواهم داد.
و نتیجه؟ کاملا مشخص است ، شبیه به حسی که شما با اولین بار خواندن این سوال دریافت کردید، مخاطب نیز احساس کلافگی و بی ربط بودن با موضوع خواهد داشت.
شاید تا حدودی برای شما هم دلیل شکست بسیاری از تبلیغات و اطلاع رسانی ها مشخص شده باشد… عدم شناخت پرسونای مشتری

عدم شناخت پرسونای مشتریان موجبشکست بسیاری از اقدامات بازارگری و تبلیغات است

قبل طراحی پرسونا به موارد زیر توجه کنید:

پرسونا مخاطب در بازارگری چیست؟


توصیف شما می بایست بر اساس کسب و کار و فعالیت مد نظر تعریف گردد

برای هر کسب و کاری نیاز به تعیین پرسونای خاص و مربوط به آن دارید.
برخی پرسونا ها برای استراتژی تولید محتوا در نظر گرفته می شود و مناسب پرسونای مشتری برای فروش نخواهند بود.
پرسونایی که برای یک دندانپزشک ترسیم می شود، با پرسونای موسسه آموزش کلاس های کنکوری کاملا متفاوت است.


ارزش پرسونا در تعداد منطبق با این الگو است

هرچه تعداد بیشتری از مخاطبین و مشتریان ما از جنس پرسونا باشند ،ارزش پرسونا بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر از بیست هزار مخاطب احتمالی ما ده نفر با پرسونا منطبق باشند، این پرسونا ارزش پایین خواهد داشت.


برای افزایش این درصد، از روش های تحقیق مختلف اشتفاده نمایید. گاهی تجربه و تحلیل مشتریان فعلی نیز در ترسیم پرسونای درست می تواند مفید باشد.


پرسونا تعریف شده قرار نیست توصیف دقیق بخش بسیار بزرگی از مشتریان شما باشد

در توصیف پرسونا قرار نیست کل جمع مخاطبین کاملا و دقیقا شبیه به پرسونا باشند، فقط کافیست رفتار ،سلیقه‌ و شیوه‌ی تصمیم‌گیری‌شان با پرسونای متصور مشترک باشد.
به عنوان مثال اگر محتوای تولید کنید و بتواند پرسونا را راضی نماید ، حداقل بیست درصد از مخاطبین را راضی خواهد کرد.

برچسب ها: بازارگریبازاریابیپرسونای مشتری
بعدی بازارگری و تجربه مشتری در رستوران
قبلی رفتار مشتری در بحران اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازارگری
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • فروش
  • فروشندگی
برچسب‌ها
marketing stp آموزش آموزش بازاریابی آموزش فروش آمیخته بازاریابی بازارایابی بازارگری بازارگری رستوران ها بازاریاب بازاریاب کیست؟ بازاریابی بازاریابی در بحران بازاریابی رستوران بازرگری بحران برند برند سازی ملی برندملی برندینگ تبلیغات تبلیغات در رکود تجربه مشتری رستوران رفتار مشتری فروش فروشنده فروشندگی فروش و بازاریابی مارکتینگ محصول معنی بازاریابی مقالات فروش مهارت فروش مهارت فروشندگی پرسونای مشتری کرونا کرونا و کسب و کار کروناویروس
اطلاعات تماس
  • کردستان، سنندج، خیابان استانداری، نبش کوچه امیرترابی پلاک 380
  • 09354559999
  • 08733280577
  • info@arminjahangiri.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • خانه
نماد اعتماد
تمام حقوق در اختیار آرمین جهانگیری می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://arminjahangiri.ir/?p=923
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید از فرم زیر استفاده کنید، و یا با شماره تماس پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

    تلفن: 09354559999 ایمیل: info@arminjahangiri.ir

    ، کردستان، سنندج، خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان

    ساعت کاری ما: شنبه تا پنج شنبه 8am تا 6pm