جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09354559999
  • info@arminjahangiri.ir
0
وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش > مقالات > آموزش > رفتار مشتری در بحران اقتصادی

رفتار مشتری در بحران اقتصادی

10 بهمن 1398
ارسال شده توسط arminjahangiri
آموزش, بازارگری

رفتار مشتری در بحران اقتصادی

رفتار مشتری در دوران های مختلف اقتصادی متفاوت و این تغییرات بر روند بازارگری و کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود

در دوران رونق های اقتصادی، مشتری با خیال آسوده تری به نسبت رکود و یا بحران اقتصادی رفتار خواهد کرد.
اما دردوران رکود و بحران، با تغییر رفتار مشتریان می توان آنها را به چند گروه دسته بندی کرد.

مشتریان متوقف

این قشر از مشتریان در رده افراد کم درآمد قرار می گیرند و به دلیل احساس صدمه بسیار شدید اقتصادی از بسیاری از خرید هایشان صرف نظر خواهند کرد.
در این دسته برخی از افراد رده متوسط و بالای اقتصادی نیز گاها مشاهده می شود. این گروه بسیاری از هزینه های به ظاهر اضافه را قطع می نمایند.
این دسته از مشتریان به دلیل ترس شدید از آینده بازار و همچنین احساس قربانی بازار بودن در بسیاری از تصمیمات خرید خود متوقف می شوند.

خوش بینی

خوشبین ها

این دسته با وجود آسیب های اقتصادی همچنان به آینده خوشبین هستند و در این بازه زمانی به کاهش هزینه ها مانند گروه قبلی و با شدت کمتر، می پردازند.
این قشر میزان بسیار زیادی از جامعه را در بر می گیرند و با افزایش و تشدید بحران تمایل زیادی به وارد شدن به گروه اول دارند

خیال راحت ها

این گروه با توجه به وضعیت درآمد و ثبات مالی و امید به آینده تقریبا با خیال راحتتری در دوران رکود زندگی و خرید می کنند.این گروه جز افراد با درآمد بالای جامعه هستند.بسیار کمتر به صورت گزینشی خرید می کنند

همیشه خوش ها

این گروه همان گونه که از عنوانشان مشخص است در لحظه زندگی می کنند واز شرایط زیاد تاثیر نمی پذیرند. این قشر رفتار خریدشان تا وقتی که درآمد دارند و بیکار نیستند تغییری نخواهد داشت. جوانتر ها با تفکر ریسک بالاتر بیشتر در این گروه قرار می گیرند.

عواملی که در دوران رکود بر رفتار مشتری تاثیر گذار است

رفتار مشتری در بحران اقتصادی
عوامل مختلفی در دوران رکود های اقتصادی و بحران های اقتصادی بر رفتار مشتریان تاثر گذار خواهند. با آگاهی در مورد این عوامل می توانید رفتار مشتریان را تا حدودی پیش بینی و تصمیم های درست تری در روند بازارگری اتخاذ کنید.

ترس

ترس، اولین عامل موثر در رفتار مشتری در دوران بحران های اقتصادی است. ترس از دست دادن منابع مالی، ترس از دست دادن اعتبار، ترس از آینده و…
مکانیزم ترس در مغز انسنان یک مکانیزم پیچیده و در عین حال قابل پیش بینی است، به دلیل همین قابل پیش بینی بودن بسیاری از رفتارهای خرید جامعه توسط ساختار بازارگری سیاه چیده خواهد شد.

برچسب ها: بازارگریرفتار مشتری
بعدی پرسونا مخاطب در بازارگری چیست؟
قبلی دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازارگری
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • فروش
  • فروشندگی
برچسب‌ها
marketing stp آموزش آموزش بازاریابی آموزش فروش آمیخته بازاریابی بازارایابی بازارگری بازارگری رستوران ها بازاریاب بازاریاب کیست؟ بازاریابی بازاریابی در بحران بازاریابی رستوران بازرگری بحران برند برند سازی ملی برندملی برندینگ تبلیغات تبلیغات در رکود تجربه مشتری رستوران رفتار مشتری فروش فروشنده فروشندگی فروش و بازاریابی مارکتینگ محصول معنی بازاریابی مقالات فروش مهارت فروش مهارت فروشندگی پرسونای مشتری کرونا کرونا و کسب و کار کروناویروس
اطلاعات تماس
  • کردستان، سنندج، خیابان استانداری، نبش کوچه امیرترابی پلاک 380
  • 09354559999
  • 08733280577
  • info@arminjahangiri.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • خانه
نماد اعتماد
تمام حقوق در اختیار آرمین جهانگیری می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://arminjahangiri.ir/?p=929
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید از فرم زیر استفاده کنید، و یا با شماره تماس پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

    تلفن: 09354559999 ایمیل: info@arminjahangiri.ir

    ، کردستان، سنندج، خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان

    ساعت کاری ما: شنبه تا پنج شنبه 8am تا 6pm