جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09354559999
  • info@arminjahangiri.ir
0
وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش > مقالات > آموزش > بازاریابی و بازارگری در دوران کرونا

بازاریابی و بازارگری در دوران کرونا

4 فروردین 1399
ارسال شده توسط arminjahangiri
آموزش, بازارگری

بازاریابی و بازارگری در دوران کرونا

در دوران شیوع ویروس کرونا چگونه بازاریابی و بازارگری کسب و کار را مدیریت کنیم؟

بازار ایران قبل از ویروس کرونا ، در شک تورم و رکود و افزایش های قیمت دلار بود. وضعیت نامناسب و آشفته ای که بسیاری از کسب و کارها را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

ورود کرونا به ایران و انتشار سریع آن و هراس ایجاد شده از این انتشار سریع موجب شد تا مردم کشور ما نیز رفتار خرید های متفاوت و سخت گیرانه ای را بروز دهند. تقاضای شدید برای ماسک و ضدعفونی کننده های دست، تورم سیاه را برای این کالا ها ایجاد کرد. از طرفی کم شدن تردد مردم در مکان های عمومی ، موجب کاهش مشتریان فروشگاه ها و کسب و کارهای مختلف شده است. از طرفی هم ترس مردم از آینده و عدم اطمینان موجب حذف بسیاری از خرید ها توسط مردم شده است. در این زمان شما به عنوان یک کسب و کار که شاید وضعیت مناسبی هم نداشته باشید باید چه اقداماتی در بخش بازارگری خود انجام دهید ؟
مدیریت بازاریابی و بازارگری در دوران کرونا کار پیچیده ای خواهد بود چرا که تا به حال هیچ کسب و کاری در این شرایط قرار نداشته و تجربه ای از قبل برای آن وجود ندارد. اما این بحران هم مانند سایر بحران ها نیاز به تغییر در کسب و کار و شیوه های بازارگری و بازاریابی دارد.

بررسی مجدد کالا و یا خدمات

بر اساس الگوی میکس بازارگری، محصول شما باید از سه لایه تشکیل شده باشد. قبل از بحران کرونا شما یک الگوی ثابت داشته و از آن پیروی می کردید. اما شرایط عوض شده و محصول شما ثابت مانده است. اگر محصول شما قابلیت تغییر دارد و می توانید با تغییر دادن آن ، البته با شرط داشتن امکانات تولید، زندگی مردم را در این دوران راحتتر کنید، خب واضح است باید این کار را انجام دهید.

یک مثال از این موضوع، یکی از تولیدی های لباس و پوشاک با یک انعطاف در خط تولید ، اقدام به تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی نموده است. با این کار هم کسب وئ کار نجات پیدا کرده هم ارزش افزوده ای به جامعه تزریق کرده است.

روش های توزیع را باز طراحی کنید

کانال های توزیع یک محصول محل هایی است که این محصول در دسترس مردم قرار می گیرد. با ورود کرونا به ایران و موج هراس و احتیاط، تردد مردم کم و کمتر شده و کانال های توزیع حضوری را با مشکل مواجه کرده است. یکی از کانال های توزیع مناسب استفاده از شبکه های مجازی و همچنین وب سایت های اینترنتی می باشد.

اگر داشتن وب سایت برای شما مقدور نیست می توانید با اپلیکیشن های در این حوزه کمک بگیرید و با آنها همکاری نمایید. به عنوان مثال اپلیکیشن اسنپ فود که با بسیاری از رستوران ها همکاری می کند و بدون مراجعه مشتری سفارشات را از طریق اپلیکیشن دریافت و به رستوران ها انتقال می دهد.

قیمت گذاری را بررسی کنید

قیمت گذاری ها بر اساس الگو های مختلفی طراحی و اجرا می شوند، اگر برای کسب و کار شما مقدور است در این شرایط می تواندی با قیمت گذاری در برابر ارزش و با در نظر گرفتن قشر هدف ، قیمت مصرف کننده را کاهش دهید. همدلی و همراهی با مردمی که در این دوران بحرانی قرار گرفته اند وظیفه اخلاقی و حرفه ای تمامی کسب و کارهاست.

ترویج و تبلیغات

تبلیغات چاپی و محیطی در این بازه زمای به دلیل خانه نشین شدن مردم، کم بازده و پر هزینه است. جایگزین این نوع تبلیغات ، استفاده از بستر اینترنتی ، صفحات مجازی و استفاده از بازارگری محتوایی است. تبلیغ در صفحه های اینستاگرامی معمولا هزینه های چندانی ندارند اما بازخورد های بلند مدت و مناسبی را برای کسب و کارها خواهند داشت. خیلی از کسب و کارها تبلیغات مجازی را تجربه و شاید از آن نتیجه نگرفته باشند، دلیل این امر تحلیل اولیه یک تبلیغ برای صفحات مجازی است.

برچسب ها: بازارگریبازاریابی در بحرانبحرانفروش و بازاریابیکرونا
بعدی حرص و ترس در بازاریابی
قبلی درس های ویروس کرونا برای کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازارگری
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • فروش
  • فروشندگی
برچسب‌ها
marketing stp آموزش آموزش بازاریابی آموزش فروش آمیخته بازاریابی بازارایابی بازارگری بازارگری رستوران ها بازاریاب بازاریاب کیست؟ بازاریابی بازاریابی در بحران بازاریابی رستوران بازرگری بحران برند برند سازی ملی برندملی برندینگ تبلیغات تبلیغات در رکود تجربه مشتری رستوران رفتار مشتری فروش فروشنده فروشندگی فروش و بازاریابی مارکتینگ محصول معنی بازاریابی مقالات فروش مهارت فروش مهارت فروشندگی پرسونای مشتری کرونا کرونا و کسب و کار کروناویروس
اطلاعات تماس
  • کردستان، سنندج، خیابان استانداری، نبش کوچه امیرترابی پلاک 380
  • 09354559999
  • 08733280577
  • info@arminjahangiri.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • خانه
نماد اعتماد
تمام حقوق در اختیار آرمین جهانگیری می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://arminjahangiri.ir/?p=993
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید از فرم زیر استفاده کنید، و یا با شماره تماس پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

    تلفن: 09354559999 ایمیل: info@arminjahangiri.ir

    ، کردستان، سنندج، خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان

    ساعت کاری ما: شنبه تا پنج شنبه 8am تا 6pm