جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09354559999
  • info@arminjahangiri.ir
0
وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش > مقالات > آموزش > میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟

میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟

15 بهمن 1398
ارسال شده توسط arminjahangiri
آموزش, بازارگری
میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟

میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟

میکس بازارگری یا میکس بازاریابی، آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که در بسیاری از مطالب مربوط به بازارکری به آن پرداخته شده است. در این مقاله تعریف و چرایی این اصطلاح بررسی می گردد.

چرا میکس و آمیخته بازاریابی (آمیخته بازارگری)؟

در جواب این سوال بهتره یک فرضیاتی رو در نظر بگیریم تا بشه این مفهوم رو ساده تر و سریعتر درک کرد. اگر بازاریابی رو به عنوان یک مخلوط کن در نظر بگیرید و خروجی این مخلوط کن رو هم یک پیشنهاد برای جلب رضایت و یا خرید مشتری، به موادی نیاز داریم تا با هم ترکیب بشن. دقیقا مثل درست کردن نوشیدنی های خنک تابستون(اسموتی ها و شیک ها)

آمیخته بازاریابی یا آمیخته بازارگری

مواد لازم برای تهیه این پیشنهادات را میکس یا آمیخته بازارگری تعریف می کنیم. این تعریف در سال 1960 توسط پروفسور مک کارتی (Edmund Jerome McCarthy) ارائه شده و حدود 60 سال از عمر این تعریف گذشته. در مدت این 60 سال این تعریف گسترده تر و حتی در برخی موارد خیلی تخصصی تر هم شده، به عنوان مثال تعریف هایی مثل 7 پی، 8 پی 13 پی 15 پی و….

اما در این مقاله ما قصد داریم ساده ترین نوع اون یا همون 4P  اولیه رو تعریف و مورد بررسی قرار بدهیم تا بتوانید با استفاده از اون یه پیشنهاد دلچسب  برای مخاطبینتون تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پیشنهاد عبارت اند از:

Product(محصول)

Price(قیمت)

Place(محل توزیع)

Promotion(تبلیغات و معرفی)

خیلی خلاصه بگیم: کالای مناسب را در زمان و محل مناسب و قیمت مناسب به دست مشتری برسانیم.

برای دانستن میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟ باید هر یک از این موارد را به طور کامل مورد بررسی قراردهیدم.

Product یا محصول

در این تعریف منظور ما از محصول، کالا و یا خدمات است و نه صرفا محصول فیزیکی. محصول باید خصوصیاتی را داشته باشد.

کیفیت و روند رشد کیفیت کالا ها در همه شرکت ها و سازمان های جهان همیشه مساله اصلی بوده و هست. اما کیفیت تمام کالا و تعیین کننده موفقیت نیست . نیاز بازار و درخواست بازار هم در تعیین جایگاه محصول بسیار مهم و تاثیر گذار است. اگر کالایی با کیفیت تولید و بازار تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد ، کیفیت بالا دیگر یک مزیت و عامل موفقیت نیست. ویژگی های دیگر محصول شامل، نام مناسب،بسته بندی،شکل، عملکرد و مواردی از این دست در بخش محصول مورد بررسی قرار می گیرند.
مقاله لایه های کالا و محصول را هم مطالعه کنید.

برچسب ها: آمیخته بازاریابیبازارایابیبازارگری
بعدی دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی
قبلی لایه های محصول در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازارگری
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • فروش
  • فروشندگی
برچسب‌ها
marketing stp آموزش آموزش بازاریابی آموزش فروش آمیخته بازاریابی بازارایابی بازارگری بازارگری رستوران ها بازاریاب بازاریاب کیست؟ بازاریابی بازاریابی در بحران بازاریابی رستوران بازرگری بحران برند برند سازی ملی برندملی برندینگ تبلیغات تبلیغات در رکود تجربه مشتری رستوران رفتار مشتری فروش فروشنده فروشندگی فروش و بازاریابی مارکتینگ محصول معنی بازاریابی مقالات فروش مهارت فروش مهارت فروشندگی پرسونای مشتری کرونا کرونا و کسب و کار کروناویروس
اطلاعات تماس
  • کردستان، سنندج، خیابان استانداری، نبش کوچه امیرترابی پلاک 380
  • 09354559999
  • 08733280577
  • info@arminjahangiri.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • خانه
نماد اعتماد
تمام حقوق در اختیار آرمین جهانگیری می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://arminjahangiri.ir/?p=950
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید از فرم زیر استفاده کنید، و یا با شماره تماس پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

    تلفن: 09354559999 ایمیل: info@arminjahangiri.ir

    ، کردستان، سنندج، خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان

    ساعت کاری ما: شنبه تا پنج شنبه 8am تا 6pm