جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09354559999
  • info@arminjahangiri.ir
0
وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش
  • خانه
  • پایگاه دانش
  • دانلود رایگان‌ها
    • فایل‌های رایگان گرافیکی
  • مقالات
    • بازارگری
    • فروش
    • تبلیغات
  • دوره ها
    • ساخت کلیپ تبلیغاتی با موبایل
    • چطور مغازه اینستاگرامی بزنیم
    • طراحی تبلیغاتی ویژه اینستاگرام
  • دوره های حضوری
    • کارگاه هدف گذاری
  • مدرسان
  • درباره ما
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

وب سایت آموزشی آرمین جهانگیری- بازارگری و فروش > مقالات > آموزش > دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی

دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی

14 بهمن 1398
ارسال شده توسط arminjahangiri
آموزش, بازارگری, فروش

دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی

کالا و خدمات برای مشتریان بر اساس میزان درگیری ذهنی در سه دسته بندی قرار می گیرند. با آگاهی از این موضوع می توانید روش های بازارگری، تبلیغ، روش های قانع کردن مشتری و نحوه ارتباط را تعریف و فروش خود آگاهانه تر و کنترل شده تر انجام دهید.
در ادامه دسته بندی محصولات بر اساس درگیری ذهنی برای مشتریان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کالا های کم درگیرانه

این کالا ها در ذهن مشتری از درجه بسیار پایینی برخوردار است.
به طوری که مشتری برای خرید این کالا ها نیاز به مقایسه و تحقیق ندارد. مانند خرید بلیط مترو یا خرید لبنیات، نوشیدنی و….
این محصولات معمولا هزینه زیادی برای مشتری ندارند و موجب قضاوت آنها در آینده، توسط دیگران نمی شود.

کالا ها با درگیری متوسط

هایی که برای اقدام به خرید نیاز به تحقیق و مقایسه جزئی دارند. معمولا این کالا ها ذهن مخاطب را مقداری بیشتر از کالا های کم درگیرانه مشغول می کنند.
این کالا ها با تحقیق ابتدایی و توصیه توسط فروشنده توسط خریدار خرید می شود. خرید یک مخلوط کن برقی خانگی،خرید لاستیک خودرو و مثال هایی از این دست جز کالاهای درگیری متوسط محسوب می شوند. خرید این کالا ها تشویق و یا سرزنش شدید توسط اطرافیان را به همراه ندارد و همین امر ترس مشتری از خرید و درگیریهای ذهنی زیادی برای او ندارد.

کالا های درگیری زیاد

همان طور که از نام آنها مشخص است این کالا ها درگیری بسیار زیادی برای ذهن خریدار دارند. ترس و شوق از سرزنش و تشویق در آنها بالاست، قیمت به نسبت بالاتری دارند و به درخور آن نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری برای خرید دارند. مانند خرید خانه یا خوردو.برای خرید یک خودرو هفته ها و گاها ماه ها بررسی انجام خواهید داد تا بر اساس مبلغ،علاقه و نیاز بهترین انتخاب را انجام دهید، چرا که می دانید اگر انتخاب شما در خرید درست نباشد مورد سرزنش اطرافیان قرار خواهید گرفت و به احتمال زیاد از نظر مالی نیز متضرر خواهید شد.پس در چنین شرایطی با وسواس و درگیری ذهنی بیشتری خرید را صورت می دهید.
کالا ها با درگیری ذهنی زیاد ،کالا های دیر مصرف هستند و چرخه خرید آنها بسیار زمانبر است.

نکته مهم در مورد دسته بندی

دردسته بندی درگیری ذهنی کالا ها باید به فرهنگ و رفتار های خرید مختلف مشتریان در یک جامعه توجه داشته باشید. در برخی از مناطق یک شهر نیز رفتار مشتری و درگیری های ذهنی متفاوتی را بروز خواهند داد.
حتی یک فرد با یک جایگاه اجتماعی مشخص در یک محل رفتار خرید متفاوتی از خود بروز می دهد. گاهی تحت تاثیر برند و مقبولیت جامعه کالاهای با درگیری میان رده بیشتر به سمت کالاهای کم درگیرانه هدایت می شوند.
سطح درآمد جامعه هدف در میزان درگیری ذهنی بسیار تاثیر گذار است. یک کالای چند میلیونی برای خیلی از افراد جامعه متوسط یک کالای درگیری زیاد و متوسط محسوب می شود.
در صورتی که همین کالا برای قشر پردرآمد جامعه شاید درگیری ذهنی چندانی نداشته باشد.
برای داشتن درک درست از این موضوع و شناخت بهتر مخاطب و مشتری هدف خود، از پرسونا و تحقیق و مشاهده بهره بگیرید.

مقاله پرسونا چیست؟ را مطالعه نمایید: از اینجا

برچسب ها: آموزشبازارگریفروش
بعدی رفتار مشتری در بحران اقتصادی
قبلی میکس یا آمیخته بازارگری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازارگری
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • فروش
  • فروشندگی
برچسب‌ها
marketing stp آموزش آموزش بازاریابی آموزش فروش آمیخته بازاریابی بازارایابی بازارگری بازارگری رستوران ها بازاریاب بازاریاب کیست؟ بازاریابی بازاریابی در بحران بازاریابی رستوران بازرگری بحران برند برند سازی ملی برندملی برندینگ تبلیغات تبلیغات در رکود تجربه مشتری رستوران رفتار مشتری فروش فروشنده فروشندگی فروش و بازاریابی مارکتینگ محصول معنی بازاریابی مقالات فروش مهارت فروش مهارت فروشندگی پرسونای مشتری کرونا کرونا و کسب و کار کروناویروس
اطلاعات تماس
  • کردستان، سنندج، خیابان استانداری، نبش کوچه امیرترابی پلاک 380
  • 09354559999
  • 08733280577
  • info@arminjahangiri.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • خانه
نماد اعتماد
تمام حقوق در اختیار آرمین جهانگیری می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://arminjahangiri.ir/?p=943
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید از فرم زیر استفاده کنید، و یا با شماره تماس پایین همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

    تلفن: 09354559999 ایمیل: info@arminjahangiri.ir

    ، کردستان، سنندج، خیابان پاسداران، مجتمع تجاری کردستان

    ساعت کاری ما: شنبه تا پنج شنبه 8am تا 6pm