بازاریابی از طریق اینستاگرام
بازاریابی از طریق اینستاگرام یا بهتر بگیم بازارگری از طریق شبکه مجازی اینستاگرام، به دلیل شیوع ویروس کرونا رونق بیشتری از پیش گرفته است.
اگر شما هم به عنوان یک مالک کسب و کار می خواهید از بازار عقب نمانید باید یاد بگیرید چطور از اینستاگرام هم درآمد داشته باشید. در ادامه موارد ساده و اما کاربردی را بررسی خواهیم کرد تا بهتر روند بازاگری در اینستاگرام خود را بهبود دهید.
آدم باش
منظور از آدم باش در بازاریابی از طریق اینستاگرام، رعایت نکات اخلاقی نیست، منظور اینه که حتما یک نفر جلوی دوربین باشد، مخاطب احساس کند که این صفحه اینستاگرامی توسط یک انسان مدیریت می شود.
پست هایی که آپلود می کنید، فقط کاتالوگ و محتوای گرافیکی خالی نباشید، حتما خود شما یا یکی از افراد مجموعه شما که توانایی اجرا و ارتباط از طریق ویدیو را دارد، در پست های شما حضور داشته باشد.
با این کار مخاطب صفحه شما با انسان ارتباط دارد و راحتتر اعتماد و ارتباط برقرار خواهد کرد.
سرگرم کننده باش
فضای اصلی اینستاگرام بر اساس تفریح و سرگرمی ایجاد شده است و اگر شما خیلی اتوکشیده باشید، در این فضا جذابیت زیادی نخواهید داشت.
در نظر بگیرید، یک نفر با کت و شلوار رسمی به کنار دریا برود. یا برعکس این موضوع یک نفر جلسه رسمی اداری با شلوارک و رکابی حضور پیدا کند!
این همان حالتی است که اگر در فضای اینستاگرام زیاد رسمی باشید برای شما پیش خواهد آمد.
اگر حتی موضوع شما بسیار تخصصی و رسمی است می توانید تا حدودی از طنز در محتوای خود استفاده کنید.
ویدیو یا عکس
اینستاگرام بیشتر به سمت ویدیو تمایل دارد تا عکس! چرا؟
زمان حضور هر کاربر در فضای اینستاگرام بسیار مهم است و اینستاگرام تمام تلاش خودش را می کند تا کاربران بیشتر و بیشتر از این فضا استفاده کنند.
ویدیوها زمان بیشتری از مخاطب می گیرند تا تصاویر ثابت، پس ویدیو بهتر از تصویر است.
این به این معنی نیست که تصاویر ثابت از رده خارج شده است، اما به نسبت ویدیو امتیاز کمتری دارند.
اگر تا الان ویدیو را در صفحه اینستاگرام خود امتحان نکرده اید این بار یک ویدیو یک دقیقه ای پست کنید و تفاوت را بررسی کنید!
سر صبح یا شب
زمان انتشار پست ها در ایجاد تعامل در بازاریابی از طریق اینستاگرام بسیار نقش دارند.
زمانی که مخاطبین شما در اینستاگرام حضور دارند بهترین زمان انتشار پست است، چرا؟
اگر شما یک پست را در زمان کم ترافیک پست کنید تعداد افراد کمتری از فالورهای شما پست شما را خواهند دید و تعامل شما کم و ارزش صفحه شما از نظر اینستاگرام کم می شود.
از طریق بخش آمار صفحه اینستاگرام می توانید اطلاعات مربوط به ساعات پر ترافیک پیج خودتون رو بررسی کنید.
چه محتوایی؟
استراتژی های تولید محتوا سه نوع مختلف دارند. محتوای جذب، محتوای نگه داری، محتوای تبدیل
محتوای جذب برای جذب مخاطبین جدید و جلب توجه آنها ایجاد و منتشر می شوند.
محتوای نگهداری، محتوایی با ارزش و مناسب برای مخاطبین فعلی صفحه شما خواهد بود. اگر بعد از یک مدت محتوای شما برای مخاطبین فعلی جذابیتی نداشته باشد، به سادگی شما را آنفالو خواهند کرد.
محتوای تبدیل، یک محتوای سود آور برای صفحه شماست، این محتوا مخاطب را به مشتری تبدیل می کند.
جلب توجه کن!
جلب توجه بیشتر، دیده شدن بیشتر، دیده شدن بیشتر، احتمال انتخاب به عنوان تامین کننده نیاز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
در گذشته این ضرب المثل رو زیاد میشنیدید، مشک آن است که خود ببوید نه که عطار بگوید
این سم کسب و کارهای جدید است! چرا؟
در گذشته بازار کوچک و منابع مالی برای این بازار کوچک مناسب و حتی بیشتر بود، اما در دوران جدید حجم بازار به شدت بزرگ و دسترسی به منایع مالی به شدت کم و سخت شده است.
نشون بده متخصصی
مردم ترجیح میدهند از یک متخصص خرید کنند. این یک واقعیت است.
خود شما در خرید های خود همواره به دنبال متخصص فروش می گردد، به عنوان مثال اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل باشید ترجیح شما خرید کردن از یک متخصص گوشی های موبایل است.
اما چطور تخصص خود را نمایش دهیم؟ جواب دادن به سوالات مخاطبین یکی از روش های نشان دادن تخصص شما به مخاطبین است.
تولید محتوای مرتبط با تخصصتان یکی دیگر از روش های نشان دادن تخصص است. اگر فروشگاه لوازم خانگی دارید می توانید از مزایا و معایب لوازم خانگی با برندهای مختلف محتوا تولید کنید. این محتوا ایجاد اعتماد و همچنین تخصص شما را نمایش می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.